Friday, June 7, 2013

esimene tööpäev

Eile, teisipäev, oli see päev, millal sain Il Lupinoga KÕIK paberid korda. Selleks oli vaja sõita Waikikist välja mingisse X kohta, mis asus Ala Moanast edasi. Ma muidugi avastasin hommikul kell kaheksa (kohtumine oli kokku lepitud kella üheksaks), et see koht, kus paberid korda ajada, asub Waikikist väljas. Tegin end siis kiiresti korda ja guugeldasin, mis buss sõidab selle koha lähedusse. 8:31 astusin toast välja ja istusin bussi, kus selgus, et buss sõidab sinna umbes 20 min. Kõikide arvestuste järgi oleksin ma pidanud jõudma õigeks ajaks. Ometi jäin ma umbes viis minutit hiljaks, sest ma ei leidnud seda maja üles, kus see kontor asus. Õnneks on mul suu peas ja sõbralikud kohalikud juhatasid mind õigesse paika. Kuigi ma jäin 5 minutit hiljaks, pidin ma ikkagi ootama umbes 10-15 min, kui ma lõpuks oma kohtumisele sain. See naine, kes  mu dokumentidega tegeles, oli väga sõbralik ja abivalmis ning kella kümneks olin ma allkirjastanud kõik lepingud, saanud endale EMPLOYEE HANDBOOK'i (Eestis ei ole mul mitte kunagi sellist asja olnud) ja võisin ametlikult Il Lupinosse tööle asuda. Helistasin managerile ja ütlesin, et paberid on korras ning ta pakkus välja, et ma samal õhtul tööle läheksin. Ma olin muidugi MEGAÕNNELIK, et ma saan lõppude lõpuks tööle asuda.

Kuna töö hakkas alles kell 17.00, siis oli mul kaunikesti palju aega, mida kasutasin ära shoppamisele :) Il Lupino on selline koht, kus hostessidel pole vormiriietust, kuid nad peavad olema koguaeg viisakalt riides. Ma muidugi mõista ei võtnud väga viisakaid riideid kaasa, sest ma arvasin, et kui tööle saan, siis on mingi vormiriietus olemas. Seepärast läksingi shoppama ja premeerisin end korralikult. Tegelikult oli mu eesmärk leida kingad (kuna host peab kandma kingi) ja must kleit (ööklubi jaoks), kuid tagasi tulin palju rohkemate asjadega. Tuju oli hea ja suundusin tööle :)

Eilne tööpäev oli minu jaoks üsna uus kogemus, sest ma pole kunagi varem hostina töötanud. Mulle tutvustati laudu, näidati ära, kuidas lauad on jaotatud ja tutvustati süsteemi, mille kaudu käib laudadesse juhatamine, reserveeringute tegemine jne. Laude meelde jätmine tuleb ajaga ja need jätsid mind üsna ükskõikseks, kuid see süsteem.. WOWWWW. Ma ei ole Eestis mitte üheski kohas sellesarnast süsteemi näinud. Selles süsteemis on näha kõik lauad ja värvide järgi on aru saada, kes mingit lauda teenindab. Lisaks näitab see ära, millal keegi lauda istuma pandi, kui kaua ta on lauas istunud ja host saab märkida, kas see klient sööb magustoitu või on saanud tseki jne. Süsteem näitab ka seda, kui palju on mingil teenindajal olnud laudu ja inimesi ning selle eesmärgiks on võrdsus. Hosti ülesanne on jälgida, et kõik teenindajad saaksid teenindada võrdselt palju, kuna nende jootraha läheb jagamiseks. See pole muidugi kõik, mida see süsteem võimaldab teha: saab panna reserveeringuid ja waitlisti, seal on ka kõikide töötajate numbrid + lisaks klientide andmebaas. Ühesõnaga väga awesome masin. Ma juba oskan seda natuke käsitleda, kuid päris pro veel ei ole.

Hostessi töö on iseenesest suht igav (kui inimesi vähe on). Ma olen harjunud, et ma pean koguaeg ringi jooksma või hästi kiiresti asju tegema. Nüüd on kuidagi imelik lihtsalt seista 7 tundi ühe ja sama koha peal.. Okei, ma küll viin inimesi lauda ja vaatan vahepeal ringi, kuid ikkagi olen suhteliselt samas kohas kogu aeg. See on palju väsitavam kui ringi joosta ja klientidega tegeleda, kuid eks see ole harjumise asi ja kui mul joppab, siis võin saada mingile paremale positsioonile ka. Praegu on vähemalt hea, et mingi raha juba vaikselt tiksub. Ma ei taha väga varude kallale minna, sest ma tahan endale uue telefoni osta ja meil on vaja Honolulust läänerannikule lennata. Ehk siis peaks mingi saving mode’ile end lülitama.


Praeguseks aga bye-bye! Väike igatsus on isegi peal J

No comments:

Post a Comment